Functie:Trainer, spreker en werkgelukdeskundige
Organisatie:Happy Office
Maartje Wolff is trainer, spreker en werkgelukdeskundige. Ze richtte in 2015 samen met Fennande van der Meulen Happy Office op om organisaties en teams te helpen bij het creëren van een positieve werkcultuur.
Bijdragen
Blog
Wat wordt na Covid-19 de werkstrategie van jullie team? Is hybride straks de heilige graal en hoe ga je dan met elkaar om? In wat voor cultuur kunnen jullie floreren en werken jullie effectief samen? Je teamcultuur aanpassen aan een nieuwe situatie is niet binnen twee maanden gefikst.
Blog
Jaarlijks meten we, samen met de Monitorgroep en de Gelukkig Werken Academy het werkgeluk van Nederlanders. In het onderzoek van dit jaar spelen natuurlijk de effecten van de coronacrisis een grote rol. Wat doen de veranderingen, het thuiswerken en de onzekere vooruitzichten met ons werkgeluk en de manier waarop we ons werk beleven?
Blog
Er zijn twee dingen waar wij bij Happy Office rotsvast in geloven. Allereerst in een positieve werkcultuur, oftewel een cultuur waarin werkgeluk centraal staat. Dat draagt bij aan het welzijn van medewerkers en het succes van organisaties. Daarnaast geloven we dat je zo’n cultuur alleen kunt bouwen door kleine stappen te zetten en te experimenteren. We schreven er een boek over 'Het Happy Office manifest, de vier pijlers van een positieve werkcultuur'.
Blog
Mensen zijn gewoontedieren. Maar liefst 40% van ons gedrag wordt bepaald door gewoontes, want op die manier gebruiken onze hersenen zo min mogelijk energie en werken ze zo efficiënt mogelijk. Dat betekent trouwens ook dat ons brein eigenlijk helemaal niet zo dol is op het aanleren van nieuwe dingen. We hebben onze wilskracht nodig om iets nieuws te leren en die bron is helaas niet onuitputtelijk.
Blog
Om het onderwerp bij zoveel mogelijk organisaties op de agenda te zetten, hebben we de laatste week van september uitgeroepen tot Week van het Werkgeluk. En dat hebben we geweten. Toen we dit idee officieel wereldkundig maakten was het in no time een succes. Ons doel is om met de Week van het Werkgeluk en de Unconference het bewustzijn te creëren dat het welzijn van mensen in organisaties centraal moet staan en dat daarbij een gelukkige organisatiecultuur hét onderscheidende element is. Doe jij ook mee?
Blog
Bedrijven als Airbnb, Uber, Buurtzorg en Tony’s Chocolonely zetten bestaande bedrijfsstructuren op losse schroeven en ontwrichten sectoren. Ze zijn de aanleiding dat ook traditionele organisaties de urgentie voelen om te veranderen. De grote vraag daarbij is: hoe verankeren ze innovatie en creativiteit in hun bedrijfsprocessen en DNA? Werkgeluk blijkt de sleutel te zijn!