Logo

Zoekresultaten

Er zijn 8 items voor podcast gevonden.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

De HR Podcast afl. 75 - Dé ideale kandidaten werven en selecteren met social media

In aflevering 75 van de HR Podcast staan we opnieuw stil bij de grote uitdaging van zoveel werkgevers op dit moment: hoe krijg ik mijn vacatures toch ingevuld? Dit keer zoomen we in op werving via sociale media. Want natuurlijk plaats je je vacatures op je website en verspreid je deze ongetwijfeld al op je LinkedIn-pagina. Maar om succesvol te zijn vraagt die aanpak in de huidige markt net iets meer aandacht en kennis van zaken.

De HR Podcast afl. 70 – Tips en adviezen voor een snellere en effectievere recruitment

De gemiddelde aanpak onder werkgevers om vacatures te vervullen is nog steeds 'post & pray'. Dat kan en moet zelfs anders in de huidige arbeidsmarkt. Werkgevers wringen zich in bochten om mensen aan boord te krijgen. Maar om in deze krappe arbeidsmarkt succesvol te zijn in de werving van personeel vraagt echt om een andere aanpak.

De HR Podcast – Afl. 31 Met een nieuw recruitmentproces maakt HR het verschil bij Facilicom

Om tijdens corona een ingrijpende HR-hervorming over meerdere werkmaatschappijen door te voeren vraagt om visie, durf en vooral gerichte samenwerking. Facilitaire en zorgdienstverlener Facilicom deed precies dat! Het recruitmentproces van het bedrijf met meer dan 31.000 medewerkers werd midden in de crisis grotendeels gecentraliseerd.

De HR Podcast: Afl. 26 TU Delft – Lastige vacatures eerder vervullen door innovatie in recruitment

Voor het werven van onderzoekers begeeft de TU Delft zich op een internationale, uiterst competitieve arbeidsmarkt. Maar voor docenten en ondersteunend personeel is de arbeidsmarkt hoofdzakelijk nationaal. Door innovatie in talentrecruitment behaalt de TU Delft op beide markten betere resultaten, waarbij de diversiteit ook toeneemt.

Hoe werf en behoud je in de krappe arbeidsmarkt toch goede medewerkers?

Door mismatch op de arbeidsmarkt is er een enorm verschil tussen vraag en aanbod. Uit onderzoek van Intelligence group blijkt dan ook dat de sourcingsdruk bijzonder groot is. Ruim 34% van de werknemers werd benaderd voor een baan. Hoe vind je in de krappe arbeidsmarkt toch goed personeel? Daarover sprak BNR onder andere Vincent Roders, online recruitment expert.

Vincent Roders, specialist online werven: 'Met sociale media kun je heel makkelijk filteren op interesses'

Werkgevers die worstelen met vacatures kunnen niet zonder kennis van online werven. Hoe je talent aantrekt via sociale platforms als LinkedIn, Facebook en Instagram weet Vincent Roders, online marketingspecialist en docent van de training Werving en selectie met social media: 'Je moet ze met een paar woorden kunnen triggeren.'

Helft managers bij Unilever is vrouw. Dankzij AI

Eind jaren negentig had Unilever al de ambitie om meer vrouwen aan te stellen. Sinds een jaar of vier lukt dat echter pas. Door de inzet van Artificial Intelligence (AI) tijdens sollicitatieprocedures. “Dat we daarmee ook meteen meer diverse mensen aannemen, betekent gewoon dat we de witte man vroeger meer kwaliteiten toedichtten dan hij had.”

Digitaal-Werven Award naar VodafoneZiggo – ‘De kandidaat staat echt centraal’

VodafoneZiggo heeft de Digitaal-Werven award 2022, de award voor de beste digitale sollicitatie-ervaring gewonnen. De jury was dit jaar unaniem in haar oordeel. De plus- en minpunten van de winnende en de genomineerde sites.

Filter op: