Zoekresultaten
Er zijn 6 items voor podcast gevonden.
De HR Podcast – Afl. 53: Meer divers werven met inclusieve vacatureteksten
Er is nu veel aandacht voor diversiteit en inclusiviteit. Maar organisaties worstelen met het creëren van een cultuur waarin alle medewerkers erbij horen. Inclusiviteit begint al aan het begin van de employee journey. Want zonder extra zorg en aandacht blijken vacatureteksten in de praktijk ongemerkt niet neutraal te zijn. Specifiek taalgebruik kan werkzoekenden zelfs ontmoedigen om te solliciteren. En dat doet dan onbedoeld afbreuk aan het streven naar inclusiviteit van organisaties.
De HR Podcast – Afl. 9 Betere mensen selecteren door moderne assessments
Hoe selecteer je de beste kandidaat? Goede assessments bieden de hoogste voorspellende waarde, maar tot voor kort waren die eigenlijk altijd duur, lastig en tijdrovend. Maar nieuwe computerondersteunde assessmenttools helpen om tegen lagere kosten betere mensen te selecteren en onze onbewuste vooroordelen uit het proces te halen.
Wilt u ook objectief werven en selecteren en meer kandidaten?
Zoekt u vernieuwende aanpakken om de beste kandidaat voor de baan aan te nemen, ongeacht culturele achtergrond? Of heeft u moeite om voldoende personeel te werven en zou u graag het aantal kandidaten vergroten? Wilt u een meer divers personeelsbestand? Dan doet zich nu een mogelijkheid voor om onder begeleiding aan de slag te gaan met het objectief werven en selecteren van kandidaten.
Nog steeds discriminatie op migratieachtergrond. Naar leeftijd niet meer
Werkgevers zijn straks verplicht om beleid te voeren ter voorkoming van discriminatie bij werving en selectie. Mensen met een migratieachtergrond maken namelijk nog steeds minder kans op een e-mail, voicemail of telefoontje naar aanleiding van een sollicitatie, dan mensen zonder migratieachtergrond. Ten opzichte van 2015 lijken werkgevers in 2019 nog steeds te discrimineren op migratieachtergrond, maar wel minder.
5 belangrijke ontwikkelingen in Employer Branding in 2020
Employer branding zorgt voor succesvollere organisaties. Daar zijn Hans Kroonen en Jari Kloppenburg van Steam van overtuigd. Zij delen hier een aantal ontwikkelingen en trends die zij signaleren en waarvan zij verwachten dat ze in 2020 alleen maar groter zullen worden.
Hoe traditioneel werft u?
Verbazingwekkend of niet? Werkgevers in Nederland maken nog steeds het liefst gebruik maken van traditionele wervingsmethoden. Bijna de helft van de leidinggevenden ontvangt liever een sollicitatiebrief per post. Ook zijn open sollicitaties succesvoller dan in andere landen. Dat blijkt uit Workplace Survey Spring 2008 onderzoek, ontwikkeld door financieel uitzend- en detacheringsbureau Accountemps.