De employee journey en de employee experience komen pas écht van de grond als HR en Communicatie intern gaan samenwerken. En in de praktijk gebeurt dit nog te weinig. Dat is de overtuiging van Wenda Bolink en Sascha Becker van communicatiebureau PROOF en auteurs van het boek De Employee Journey.
De customer journey kennen we allemaal. Wat dat betreft valt er nog veel te leren van de marketeers. Kijk op dezelfde manier naar je medewerkers als een organisatie naar haar klanten: de employee journey in 4 fasen.
Het coronavirus heeft het woon-werkverkeer in Nederland drastisch veranderd. Van serieuze files is al maanden geen sprake meer. Tegelijkertijd staat het ov-gebruik flink onder druk door datzelfde virus. Hoe kun je als organisatie navigeren tussen deze uitersten en (blijven) werken aan de duurzame mobiliteit van medewerkers?
Sinds het begin van de intelligente lockdown besteedt werkend Nederland gemiddeld 40% minder tijd aan sport. De waardering van de mentale fitheid is gezakt van een royale 7,5 naar een 6,9. Dat blijkt uit een onderzoek onder 1000 werkende Nederlanders, in opdracht van online pensioenuitvoerder BeFrank. BeFrank pleit voor het keren van deze tendens.
De juiste talenten die voor uw organisatie kiezen. Medewerkers die met passie bijdragen aan het succes van de organisatie. En oud-medewerkers die nog steeds fan zijn. Dat levert een optimale employee journey u allemaal op. Leg met deze 7 tips een stevig fundament hiervoor.
Er zijn de laatste jaren veel banen bijgekomen. Maar als het gaat om goed werk, is Nederland in Europees perspectief geen voorloper, zo blijkt uit studies van de OESO en Eurofound. In het rapport 'Het betere werk' formuleert de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid drie condities voor goed werk, die passen bij de wensen vanuit de Nederlandse samenleving en de aard van de economie: grip op geld, grip op het werk, grip op het leven.
Het is weer januari: het perfecte moment om de balans op te maken voor 2019 en vooruit te kijken naar 2020. Ook op het gebied van werkbeleving. Als we terugkijken naar het afgelopen jaar, zien we dat er grote stappen zijn gemaakt in het begrijpen van Employee Experience (EX).
Het behoud van talenten is minstens zo belangrijk als het aantrekken van nieuwe medewerkers. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers met plezier naar hun werk komen en bij je blijven? In deze blog neem ik je mee in fase 2 van de employee journey: werken bij de organisatie. Met voorbeelden van Tony’s Chocolonely en VodafoneZiggo.
Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Alle reden voor organisaties om te investeren in de ideale employee experience. Toch zijn maar weinig HR-directeuren hiermee bezig en maken organisaties weinig vorderingen op dit vlak. Daarom hier tips en voorbeelden voor de drie fases van de employee journey.
Bij TUI Nederland werken zo’n 2.500 mensen, die allemaal een andere achtergrond of functie hebben. De behoeften op het gebied van pensioen verschillen hierdoor sterk. Toch ziet Kim van der Kooij (Head of Operations/Compensation & Benefits) één overeenkomst: iedereen wil graag duidelijkheid.
Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.