Logo
  • Nieuws
  • 21 juli 2011
  • Mariel Hovemann

Gebruik social media maakt werkgever aantrekkelijk

41 procent van de werknemers stelt dat het gebruik van social media het werkplezier verhoogt en zes procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn of haar baan zo blijkt uit een onderzoek van Unique onder ruim 4.000 respondenten.

Beeld Gebruik social media maakt werkgever aantrekkelijk

De mogelijkheid om gebruik te maken van social media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever concludeert Unique hieruit. “Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel. Hierdoor kun je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie,” aldus Raymond Puts, directeur van Unique.

 

Social media beleid

Hierbij speelt het vertrouwen in personeel een grote rol. Om voor iedereen de ruimte en regels die er op dit gebied bestaan duidelijk te maken, kun je als organisatie een social media beleid ontwikkelen om hier gedragsregels op te baseren.

 

Gedragscode Social Media

Hoe gaat u om met werknemers die zich onder werktijd manifesteren op social media zoals LinkedIn, Facebook, Hyves en Twitter? Aan banden leggen of juist de ruimte geven? Vakbond CNV heeft hiervoor een gedragscode opgesteld.

U kunt hier de gedragscode downloaden die CNV heeft opgesteld. Dit document is vrij te gebruiken. (waar nu CNV staat kan de naam van de eigen onderneming ingevuld worden).

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.