Logo

Zoekresultaten

Er zijn 12 items voor %22Werken in moderne wendbare kennisorganisaties%22 gevonden. Pagina 1 van 2.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

Vincent Roders, specialist online werven: 'Met sociale media kun je heel makkelijk filteren op interesses'

Werkgevers die worstelen met vacatures kunnen niet zonder kennis van online werven. Hoe je talent aantrekt via sociale platforms als LinkedIn, Facebook en Instagram weet Vincent Roders, online marketingspecialist en docent van de training Werving en selectie met social media: 'Je moet ze met een paar woorden kunnen triggeren.'

Helft managers bij Unilever is vrouw. Dankzij AI

Eind jaren negentig had Unilever al de ambitie om meer vrouwen aan te stellen. Sinds een jaar of vier lukt dat echter pas. Door de inzet van Artificial Intelligence (AI) tijdens sollicitatieprocedures. “Dat we daarmee ook meteen meer diverse mensen aannemen, betekent gewoon dat we de witte man vroeger meer kwaliteiten toedichtten dan hij had.”

Is je wervingsstrategie klaar voor AQ?

Bedrijven worden gedwongen zich continu aan te passen. Dat houdt ook in dat medewerkers de juiste mindset moeten hebben om in deze omgeving te presteren. Nadat jarenlang de focus lag op IQ (intelligentiequotiënt) en EQ (emotionele intelligentie) bij het werven van nieuwe medewerkers, zien we daarom nu dat deze wordt verlegd naar AQ. AQ staat voor het aanpassingsvermogen, een vaardigheid die in tijden van verandering goed van pas komt. Hoe test je dit bij toekomstige medewerkers en wat kan je als werkgever doen om dit te stimuleren?

Generatie Z werven? 4 tips

De komende jaren betreedt Generatie Z (jongeren tussen de 18 en 24 jaar) in groten getale de arbeidsmarkt. Het aannemen van deze jongeren kan een belangrijke oplossing zijn voor het groeiende personeelstekort. Vier inzichten met tips om deze groep effectief te werven.

Werkzoekenden willen een aansprekende sector

Werkzoekenden vinden het belangrijk om te werken in een sector die ze aanspreekt. Het werken voor een ‘cool’ merk wordt niet zo belangrijk gevonden en het werken in een modern kantoor evenmin. Dit blijkt uit een online onderzoek van Monsterboard onder 2.500 internetgebruikers in Europa en Amerika.

Tijd voor het HR-wensenlijstje van 2019; wat staat bij u bovenaan?

December is aangebroken: de tijd van het nadenken over goede voornemens en het opstellen van verlanglijstjes. Zo ook het HR-wensenlijstje voor 2019. Afgelopen jaar bleek uit de poll van HR Praktijk en FastFlex (onderdeel van Between Staffing) dat het aantrekken en binden van talent wens nummer één was voor HR (38%). Wat dit betreft is het tij nog niet gekeerd.

HR-managers geven ‘innovatie’ binnen hun wervingsproces een onvoldoende

Welke plaats neemt innovatie in binnen werving en selectie anno 2019? Uit onderzoek van Robert Walters blijkt dat werknemers klaar zijn voor een revolutie in het sollicitatieproces, maar organisaties zich nog terughoudend opstellen. Een 5, dat is het cijfer dat HR professionals en hiring managers geven aan de mate van innovatie binnen hun wervingsproces. Dat terwijl sollicitanten een 8 geven aan het belang van een innovatief sollicitatieproces.

Social media bezig aan sterke opmars op de arbeidsmarkt

Vacaturesites zijn de meest gebruikte oriëntatiebron voor personen die een baan of werkgever zoeken, gevolgd door ‘open sollicitaties’ en ‘bekenden/netwerk’. Social media heeft een sterke groei doorgemaakt sinds 2011. Dit terwijl verder het oriëntatiegedrag van de Nederlandse beroepsbevolking overwegend gelijk is gebleven. Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group uit een analyse van 23.599 personen uit de Nederlandse beroepsbevolking.

Online recruitment: wanneer behoefte aan menselijk contact?

Videosollicitaties, vacatures op twitter, netwerken via Linkedin: werk zoeken doe je tegenwoordig vooral online. De mens komt er nauwelijks nog aan te pas. Maar wanneer is de oude manier – de mens – misschien toch beter?In een artikel in de Volkskrant worden verschillende voorbeelden genoemd.

Meer vaste aanstellingen voor baanwisselaars

De afgelopen drie jaar is op de Nederlandse arbeidsmarkt een sterke stijging te zien van het aantal mensen dat bij wisseling van baan een vast contract krijgt. Daar tegenover staat een even sterke daling van het aantal flexcontracten. En van de mensen die na een baanwisseling beginnen met een tijdelijk of flexibel contract, verwacht een groeiend deel een vast contract te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van Intelligence Group uit Rotterdam over de periode 2015-2018.

Filter op: