• 25 november 2016
  • D&B The Facility Group

We Canteen opent proeftuin in monumentaal Heempark

Kantorencomplex Heempark stond jarenlang bekend als het reclamebolwerk in Amstelveen. Inmiddels waait hier een nieuwe wind. Succesformule WE CANTEEN, onderdeel van D&B The Facility Group, opende hier vorige week, in het volledig gerenoveerde rijksmonument, haar proeftuin. Samen met lokale ondernemers is een uit België aangetrokken chef-kok verantwoordelijk voor fooddesign en -innovatie.

Het kantoor van WE CANTEEN en moederorganisatie D&B The Facility Group is gesitueerd midden in een schitterend park op slechts 3,5 kilometer ten zuiden van de Amsterdamse Zuidas. Wanneer je vanaf de doorgaande weg de oprijlaan inslaat, dan passeer je eerst een portiershuisje en een bruggetje over het omliggende water voordat je het park inrijdt. Daar staat een gebouw dat je met open armen lijkt te ontvangen. Gebouwd in 1958 naar het ontwerp van de Amerikaanse architect en meubelmaker Marcel Breuer (1902–1981), tevens bekend van het Unesco hoofdkantoor in Parijs en de wereldberoemde Wassily-stoel.

Het is op deze plek waar WE CANTEEN besluit om haar proeftuin te openen. De 31 jarige chef-kok Kenny Vanherpe, afkomstig uit België, zwaait hier de scepter. Hij komt uit België en verbleef twee jaar in Thailand, alwaar hij diverse horecazaken hielp opzetten. Dankzij zijn verblijf in Azië is hij zeer bekend met het concept food court. In België werkte hij bij diverse gerenommeerde huizen, waaronder sterrenetablissement Centpourcent. Kenny is verantwoordelijk voor het food design binnen WE CANTEEN en werkt daarin nauw samen met de ruim 300 lokale ondernemers die WE CANTEEN rijk is.

De proeftuin van WE CANTEEN is integraal onderdeel van de werkomgeving op Heempark als bedrijfsrestaurant binnen het imposante multi-tenant gebouw. D&B The Facility Group gelooft dat de werkomgeving een belangrijke bijdrage kan leveren aan de wijze waarop iemand in zijn vel zit. Veel onderzoek toont aan dat werknemers die zich gelukkiger voelen, betere prestaties leveren, productiever zijn en een lager ziekteverzuim laten zien. Bovendien delen zij hun ideeën gemakkelijker, leggen zij eenvoudiger relaties en ontdekken zij de eigen talenten eerder. “Dat is van grote waarde voor werkgevers. Gezond, gevarieerd en mooi eten en drinken speelt hierin een belangrijke rol”. Een dergelijke werkomgeving noemt men bij D&B: A-Great-Place-To-Be.

Naast een eigen bedrijfsrestaurant biedt het kantoor van D&B The Facility Group ook ruimte aan een coffee bar, een zeer uitgebreide selectie van formele en informele vergaderruimten en landingsplekken, een kledingatelier en is gelegen in een schitterend park. In het park zijn uitgebreide mogelijkheden om te sporten, te wandelen, te zonnen of te schaatsen. “Onze beste ideeën ontstaan in het park”, aldus één van de werknemers van D&B.