Logo
  • Persbericht
  • 4 juli 2022
  • Integron

13 best presterende organisaties klant- en medewerkerbeleving ontvangen Beleving Awards 2022

De dertien meest klant- en medewerkergerichte organisaties van Nederland zijn gisteren uitvoerig in het zonnetje gezet. Zij ontvingen de Beleving Award 2022 omdat ze het afgelopen jaar stuk voor stuk het beste uit hun klanten en/of medewerkers hebben gehaald. In Hal4 aan de Maas in Rotterdam reikte onderzoeks- en adviesbureau voor de twaalfde keer deze awards uit. Onder een luid en welverdiend applaus vanuit de zaal werden de prijzen door de glunderende winnaars in ontvangst genomen. Uitschieters waren Hogeschool De Kempel en Progress. Zij keerden met twee awards huiswaarts. Voor De Kempel was het bovendien al de vijfde keer dat ze in de prijzen viel.

Beeld 13 best presterende organisaties klant- en medewerkerbeleving ontvangen Beleving Awards 2022

In totaal waren er 38 organisaties genomineerd in 15 categorieën. De nominaties en uiteindelijke winnaars kwamen voort uit de honderden door Integron uitgevoerde klant- en medewerkerbelevingsonderzoeken in 2021. Deze zijn gebaseerd op de hoogste gemiddelde klant- en medewerkertevredenheidscijfers en de hoogste Net Promoter Score (NPS) en employee Net Promoter Score (eNPS). Ook de organisaties die de meeste progressie boekten (de grootste stijgers) en organisaties met de hoogste NPS werden beloond. “Onze felicitaties gaan uit naar alle winnaars en medegenomineerden. Eens te meer hebben zij het belang aangetoond van structurele aandacht voor klanten en medewerkers. Zeker in tijden waarin bedrijven en organisaties onder meer te maken hebben met personeelstekorten, veranderende omstandigheden en de steeds prominentere rol voor de organisatiecultuur. Zij laten zien wat er mogelijk is en zijn een voorbeeld voor al die organisaties die ook het beste uit hun medewerkers en klanten willen halen. ”, aldus Arjen Maliepaard, Managing Director bij Integron.

Winnaars awards klantbeleving 2022

Dit zijn de winnaars (en medegenomineerden) in de categorie klantbeleving:

Afvaldienstverlening: Renewi
Medegenomineerden: GAD Gooi en Vechtstreek en PreZero Nederland

Bouw en installatie: BAM Infra Nederland
Medegenomineerden: Climate & Controls Benelux BV en Solora Energy Services

Dienstverlening: Normec Foodcare
Medegenomineerden: Gom Schoonhouden en Shuttel

Handel en industrie: Hollister
Medegenomineerden: Robin Radar en SVZ International

ICT: Trends ICT
Medegenomineerden: Priva en SmartR

Transport en logistiek: Thermotraffic Holland
Medegenomineerden: DL Logistics Group en Ewals Cargo Care

Grootste stijger: NRG
Medegenomineerden: 1nergiek en Renewi

Meest aanbevolen door klanten (hoogste NPS): Robin Radar
Medegenomineerden: Fast & Fluid en Thermotraffic

Winnaars awards medewerkerbeleving 2022

Dit zijn de winnaars (en medegenomineerden) in de categorie medewerkerbeleving:

Financiële dienstverlening: de Jong & Laan
Medegenomineerden: Bentacera en Crop

Handel en industrie: Canon Medical Systems Nederland
Medegenomineerden: MCB International en Multifix Group

Onderwijs: Hogeschool de Kempel
Medegenomineerden: Iselinge Hogeschool en SKO West-Friesland

Zorg en overheid: MEE West-Brabant
Medegenomineerden: MEE Rotterdam en VeiligheidNL

Professionele dienstverlening: Progress
Medegenomineerden: Bisbee en Cyclus

Meest aanbevolen door medewerkers (hoogste eNPS): Hogeschool De Kempel
Medegenomineerden waren: Progress en VeiligheidNL

Grootste stijger: Progress
Medegenomineerden waren: Canon Medical Systems Nederland en Koninklijke Horeca Nederland

Veranderkracht van mens en organisatie

De uitreiking van de Beleving Awards is uitgegroeid tot hét klant-, medewerker- en inspiratie-event van Nederland. Het maakt duidelijk hoe goed organisaties scoren op de tevredenheids- en enthousiasmeladder. Bovendien zijn de awards een stimulans voor bedrijven om er nog meer uit te halen dan er al in zit. De afgelopen jaren zijn er bijna 300 organisaties genomineerd en meer dan 90 winnaars stonden al op het podium. Het evenement gaat verder dan het toejuichen van de uiteindelijke winnaars en deelnemers. Dat bleek gisteren maar weer eens. Zo was er ruimte voor verdieping, interactie én humor, waarbij de veranderkracht van mens en organisatie de rode draad vormde. Keynote speaker Arno Folkerts kreeg de lachers op zijn hand met zijn neurowetenschappelijk onderbouwde en vooral humoristische blik op organisaties in transitie. Verder liet klantenthousiasme en verleuker-expert Feike Cats zien hoe je ‘enthousiast’ meer uit klanten en medewerkers kunt halen. Lees hier meer over de dag in het verslag van Integron Directeur Arjen Maliepaard.

Integron biedt met medewerkersonderzoek en klantonderzoek inzicht en informeert en activeert organisaties om het beste uit klant en medewerker te halen. Samen met onze opdrachtgevers bouwen we betekenisvolle en excellente organisaties waar klanten en medewerkers zich thuis voelen.