Logo
  • Nieuws
  • 26 mei 2015
  • Hilal Dilmac

Advocatenkantoor slaat plank mis met wervingscampagne

Advocatenkantoor Van Doorne in Amsterdam is de afgelopen dagen flink bekritiseerd nadat ze een wervingscampagne waren gestart. In de campagne is het kantoor op zoek naar hardwerkende advocaten die geen moeite hebben om het familieleven ‘links te laten liggen’.

De campagne bestond uit een eenzame Opa Adrie en de tekst ‘Maar dan werk je wel bij Van Doorne’. De campagne is niet zo uitgepakt zoals Van Doorne had gehoopt. O.a. Fokke&Sukke en geenstijl hebben verschillende variaties geplaatst op Twitter. Hier vind je een overzicht van een aantal reacties op de campagne.

Door de vele reacties die volgden beraadt het advocatenkantoor -dat op zoek lijkt naar grote workaholics - over voortzetting van de campagne. Van Doorne zegt te betreuren dat de advertenties zo serieus worden genomen. “De work-lifebalance is een thema dat ons aan het hart gaat. Met onze advertentiecampagne 'Opa Adrie' hebben we dat willen onderstrepen, maar dat is niet gelukt. Dat hadden we ons moeten realiseren,” meldt Van Doorne in een reactie.

Er was gelukkig al wel iemand bij Van Doorne die toch besloot er op in te gaan. Hugo Reumkens tweette ‘We wisten dat advertentie Opa Adrie stof zou doen opwaaien. Leuk @fokkesukke, maar we zoeken advocaten in spé, geen photoshoppers #vandoorne’

Wil jij het wel goed doen? Meld je dan aan voor de ‘Seminar arbeidsmarktcommunicatie’

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.