Succesvolle recruitmentcase: ‘Heb je de uitingen gemist? Ik de meeste ook hoor, zo goed waren ze afgestemd op de doelgroep’
Hoe trek je in deze krappe arbeidsmarkt meer dan 100 nieuwe (service)monteurs aan? Het is Croonwolter&dros gelukt. Directeur HR Harold Vreeburg vertelt in NVP Magazine over de opmerkelijke en volledig op de doelgroep gerichte campagne. ‘Naast alle nieuwe monteurs, zijn we meer top of mind bij de doelgroep’
Niet alleen had Croonwolter&dros dringend behoefte aan nieuwe monteurs, ook kon het techniekbedrijf wel wat aan naamsbekendheid gebruiken. Communicatiebureau PROOF ging de uitdaging aan en bedacht een campagne waarbij voetbalbekende Theo Janssen als makelaar werd ingezet om voor de monteurs ‘een contract te regelen bij een topclub’. Het werd een succes.
Teamprestatie
Vooral ook omdat het een hele teamprestatie was. HR als trekker, samen met recruitment, marketing & communicatie en directie. En dat kostte uiteraard behoorlijk wat tijd, inspanning en budget. De opgave om te groeien – en dus meer mensen aan te nemen dan alleen ter vervanging – was leidend. “Wat we als HR deden was best goed, maar onvoldoende effectief voor die uitdaging. De vraag is de baas. We hadden een extra push nodig,” aldus Vreeburg. “Bij wat dat budgettair vraagt, helpt een goede value- en businesscase.”
Tips&lessons learned
Lees het gehele interview met meer over de businesscase, de inzet van social media en de invloed van de campagne op HR.
Wees daar waar je doelgroep is