Logo

Zoekresultaten

Er zijn 21 items voor Hulp bij inloggen gevonden. Pagina 1 van 3.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

Arbeidsmarktcampagnes met werknemers in de hoofdrol

Kandidaten werf je met een sterk werkgeversmerk, maar hoe zet je je als werkgever neer? En wat als de buitenwereld een beeld van je heeft, maar dat dat net even anders is dan de huidige werknemers ervaren? Enkele voorbeelden van campagnes met de schijnwerpers op de medewerkers.

Europese Commissie staakt online selectie - aanpak in strijd met eigen privacyregels

Met online selectie de diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie bevorderen. Dat was de inzet van de Europese Commissie. Maar inmiddels is er een pauze ingelast wegens klachten over privacy-inbreuken. “Kennelijk heeft de Europese Commissie – nota bene de partij achter de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) – haar eigen methodiek niet gehanteerd”, constateert Sergej Katus, jurist en partner bij PMP. Wat is er misgegaan en hoe zou het dan wel moeten?

Open hiring: werkgevers staan er voor open. Werkt goed in bepaalde sectoren

Open hiring, een wervingsmethode waarin personeel wordt aangenomen zonder sollicitatieprocedure, wordt nog niet breed ingezet op de Nederlandse arbeidsmarkt zo blijkt uit UWV-onderzoek. Wel ziet 16% van de werkgevers hiervoor mogelijkheden voor hun organisatie. Vooral in de sectoren horeca, techniek en transport & logistiek. Een van de werkgevers die in het afgelopen jaar open hiring hebben ingezet als wervingsmethode is Van der Valk hotel Drachten.

Kandidaat met een concurrentiebeding? Een kort geding levert altijd wat op!

Als een kandidaat belemmerd wordt door een concurrentiebeding kan dit eventueel worden afgekocht. Is dat niet mogelijk of is de prijs te hoog dan is een kort geding altijd het overwegen waard, schrijft advocaat Marcus Draaisma.

Talent (langer) aan je binden? Kennismigranten van buiten de EU bieden perspectief voor de arbeidsmarkt

Organisaties die op zoek zijn naar hoogwaardige kennis, doen er vanuit een arbeidsmarktperspectief goed aan om te werven buiten de EU. De kans dat zij daarmee talent langdurig aan zich binden, is veel groter dan wanneer ze talent van dichtbij in huis halen.

Janneke Oostrom, hoogleraar Arbeids & Organisatie-psychologie: 'Een klik met de kandidaat? Niet doen'

Stop maar met het afnemen van tests die medewerkers in typologieën onderverdelen. Niet de intelligentietest maar het gestructureerde interview blijkt de beste voorspeller van werkprestaties. Bovendien kunnen werkgevers hun intuïtie als het gaat om het selecteren van kandidaten maar beter negeren, meent prof. dr. Janneke Oostrom, hoogleraar Arbeids- en Organisatiepsychologie bij de Tilburg University. Er is namelijk geen enkel bewijs dat een klik met kandidaten leidt tot een goede keuze.

Zes opvallende wervingscampagnes: authentiek, schurend en effectief

Hoe bereik je met je wervingscampagne ook daadwerkelijk je doelgroep in deze krappe arbeidsmarkt? Drie employer branding-specialisten vertellen over de campagnes die hen zjin opgevallen en waarom.

Bedrijven ontberen kennis voor plaatsing arbeidsbeperkten

Hoewel ruim de helft van de bedrijven achter de invoering van de Participatiewet staat,  ontbreekt het bij maar liefst 40 procent aan kennis of externe hulp om mensen met een arbeidsbeperking te plaatsen. Dit blijkt uit onderzoek van Randstad onder 225 bedrijven.

'Onboarding is noodzaak om nieuwe medewerkers aan boord te houden'

Bij Plek geloven we in een warm welkom voor nieuwe medewerkers. We snuffelen eerst goed aan elkaar. En we zorgen dat nieuwe collega’s in de inwerkperiode hun weg leren vinden. Voor Amin, onze Iraanse senior back-end developer, hebben we zelfs een appartement geregeld. Onboarding, heet dat met een mooi woord. Onze klanten vinden op Plek ook de tools voor een soepel onboardingtraject voor nieuwkomers. Maar waarom is dat nou zo belangrijk?

Hoe werk je een nieuwe werknemer optimaal in?

Het is voor veel HR-afdelingen een uitdaging om nieuwe medewerkers kennis te laten maken met de organisatie waarin ze aan de slag gaan. Bij traditionele inwerkmethoden, zoals groepssessies en via het intranet, lukt het vaak niet om de nieuwe collega optimaal in te werken met als risico dat de werknemer snel weer van baan wisselt. KLM City Hopper gebruikt een interactieve manier die wel werkt.

Filter op: