Logo

Zoekresultaten

Er zijn 8 items voor Hulp bij inloggen gevonden.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

Hoe blijf je ook na de vakantie ontspannen?

In de krappe arbeidsmarkt van nu loopt de werkdruk overal op. Dan is het essentieel dat medewerkers de ruimte krijgen om bij te komen en energie op te doen: dit zorgt voor fittere medewerkers en voorkomt verzuim. Daarom is vakantie zo belangrijk – daar laad je van op. Hoe houd je dat vakantiegevoel zo lang mogelijk vast, en kom je tegelijkertijd weer in je werkritme?

Ervaar zelf hoe het voelt om de ander te zijn - Hoe virtual reality leidt tot meer diversiteit op de werkvloer

Hoe belangrijk diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid op de werkvloer zijn wordt onderschat in menige organisatie, stelt Anita Abaisa van IBIAS VR, een bureau dat virtual reality gebruikt voor leren en ontwikkelen. Dat inzicht verandert als mensen aan den lijve ervaren hoe het is om in andermans schoenen te staan.

Omgaan met verlies en rouw op het werk

Helaas haalt niet iedereen de pensioengerechtigde leeftijd. Jaarlijks verliezen tienduizenden werkenden in Nederland een directe collega. Nog meer medewerkers krijgen te maken met het overlijden van een dierbare. Ingrijpende gebeurtenissen die impact hebben op het werk en de collegiale verhoudingen. Hoe ga je daar als organisatie mee om?

Zo zorg je preventief voor een verbeterd mentaal welzijn - een praktische gids voor HR

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Daar is vrijwel iedereen het over eens. Je laat je auto jaarlijks onderhouden zodat ‘ie niet kapotgaat, je gaat naar de mondhygiënist om gebitsproblemen te voorkomen en je beweegt om gezond te blijven. Maar met ons mentaal welzijn gaan we meestal pas aan de slag als het al te laat is. In dit artikel leggen we uit wat je als HR-professional kunt doen aan de preventie van mentale uitdagingen bij medewerkers.  We omschrijven eerst kort waarom preventie belangrijk is en delen vervolgens de vier pijlers van preventie die psycholoog Pia Linden van OpenUp hanteert.

Bijna helft beeldschermwerkers heeft klachten. Dit kun je eraan doen als werkgever en als werknemer

Bijna de helft van de Nederlanders (45%) doet minstens 6 uur per werkdag beeldschermwerk. Van de mensen die thuiswerken tijdens COVID-19 zit zelfs 89% langer dan 6 uur per dag achter een beeldscherm. Van deze thuiswerkers neemt slechts 36% regelmatig een (korte) pauze. Dit en meer blijkt uit de factsheet Beeldschermwerk van TNO zo bericht Arboportaal.

Hybride werken goed organiseren is zowel van belang voor de medewerker als voor de organisatie – voorbeelden van beleid

Door de coronacrisis moest ineens iedereen die dat kon verplicht thuis gaan werken. Op het hoogtepunt van de crisis steeg het aantal thuiswerkenden in Nederland van 6 naar 40 procent. In veel organisaties is hybride werken nu de norm. Hoe richt je dit goed in, zodat medewerkers verbonden blijven met de organisatie en haar doelen?

Een verrassende gastbeleving creëren in corona-tijd: in 6 stappen aan de slag met Service Design Thinking

Als er één ding zeker is, is het wel dat er de afgelopen tijd veel veranderd is. We hebben het met z’n allen over 'het nieuwe normaal', maar wat betekent dit voor gastvrijheid en hoe ga jij hier jouw plek in vinden? Hoe zorg je ervoor dat jouw werknemers of collega’s straks weer op een fijne manier kunnen terugkomen naar kantoor of de werkvloer? En hoe zorg je ervoor dat jouw gasten of klanten straks nog bij je terugkomen? Kortom, hoe pas jij jouw organisatie aan om in het nieuwe normaal de verwachting van je gast te overtreffen?

4 blunders bij de gastvrije ontvangst van gasten

Hospitality is hot, maar veel organisaties die claimen een gastvrije organisatie te zijn met een hogere klantbeleving wekken de indruk met een blinddoek op het bos in te rennen. Het creëren van een cultuur waar Hospitality onderdeel van uitmaakt, is niet iets dat in een-dag-en-een-nacht voor elkaar is. In deze blog gaan wij dieper in op vier misvattingen of veel gemaakte denkfouten rondom het klantgericht ontvangen van gasten.