Zoekresultaten
Er zijn 6 items voor Hulp bij inloggen gevonden.
Vijf kenmerken van de servicedesk van morgen
De servicedesk is vaak het gezicht van een organisatie. Doordat zowel de externe als de interne klant steeds slimmer en daardoor ook mondiger wordt, wordt er ook steeds meer van de servicedesk verlangd. Wat gaat de nabije toekomst op dit punt brengen?
Waarom is de HR3P-matrix het halve verhaal?
Het idee zou voor het eerst zijn uitgewerkt op de achterkant van een bierviltje. Volgens de overlevering vonden de wetenschappers Evers, van Laanen en Sipkens de Human Resources Performance Potentieel Portfolio – godzijdank afgekort tot HR3P – uit in de kroeg.
SPP bij GVB: van kwantitatief model naar beleid
Strategische Personeelsplanning (SPP) is niets nieuws binnen GVB. Eigenlijk is het bedrijf hier al zo lang ze bestaat (110 jaar) mee bezig. Vanaf het begin werd gekeken naar de toekomst, het aantal mensen dat nodig is en de hoeveelheid werk die eraan komt. Complexe veranderingen in de huidige omgeving maakten het echter noodzakelijk om een expliciet en uniform kwantitatief model te ontwikkelen voor SPP. Een interview met Michael Otto, projectleider SPP namens HR, en Rob Schmidt, manager personeelsplanning van Bus.
Voor de helft nieuw personeel binnen 10 jaar
Dat het Nederlandse bedrijfsleven vergrijst weten we inmiddels wel, maar het bleek ook weer uit de Vergrijzingsmonitor 2010: ruim 60 procent van de Nederlandse organisaties gaf aan dit te voorzien. Er zijn echter ook bedrijven die hier niet meer op hoeven te wachten, daar is vergrijzing een probleem dat nú moet worden opgelost. En wat doe je met medewerkers die te lang dezelfde functie bekleden?
Ggz Yulius: ‘Sense of urgency is er’
Sinds het bestuurlijk akkoord over de geestelijke gezondheidszorg uit 2012 maakt de ggz-sector een ingrijpende omslag. Behandelingen moeten minder kosten, de efficiency moet omhoog en taken worden herverdeeld. Ook voor ggz-instelling Yulius een taai proces. ‘Wij moeten een lerende organisatie worden.’
Jumbo: ‘Je verplaatst niet even wat mensen’
Jumbo integreert de komende twee jaar zo’n 300 C1000-winkels, het hoofdkantoor en de distributiecentra. De nog draaiende C1000-winkels moeten daarbij optimaal blijven presteren. HR heeft het voortouw bij de personele integratie, die veel vraagt van managers en medewerkers. ‘Het tempo is stevig. Er gaan soms 2 of 3 nieuwe winkels per week open.’