Logo

Zoekresultaten

Er zijn 12 items voor Hulp bij inloggen gevonden. Pagina 1 van 2.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

HR en Communicatie: deze vier tips leiden naar meer resultaat

Mijn stelling: alleen ga je sneller, maar samen kom je verder. Dit blog is een pleidooi voor gelijkwaardige en hechte samenwerking tussen HR en Communicatie in veranderprojecten met grote impact op medewerkers. De vakdisciplines zijn aan elkaar verwant, maar nog te weinig verweven.

Remote werken in het buitenland: 4 belangrijke arbeidsrechtelijke punten

We werken steeds meer remote, zowel in binnen- en buitenland. Door werken vanuit het buitenland mogelijk te maken, openen bedrijven hun deuren voor allerlei nieuwe mogelijkheden. Maar remote werken in het buitenland brengt ook plichten met zich mee.

Visum aanvragen voor je medewerkers voor een zakenreis – Enkele aandachtspunten

Naar verschillende landen reizen voor zaken kan erg leuk zijn, maar het kan ook tot veel stress leiden. Zeker als je team verantwoordelijk is voor het coördineren van de zakenreizen. De regels voor elk land verschillen sterk, maar er zijn een aantal algemene zaken die je moet weten voordat je voor je werknemers een visumaanvraag indient.

Impact maken als HR-professional: zo breng je de ‘Circle of Influence’-theorie van Covey in de praktijk

Op de komende HR Day staat het thema ‘Circle of Influence’ centraal. Een belangrijk onderwerp voor iedere HR-professional, want wie zich consequent richt op de eigen ‘Circle of Influence’ wint aan invloed. Maar hoe breng je Stephen Coveys theorie eigenlijk in de praktijk?

Werken aan engagement en alignment op afstand. Enkele tips

Veel medewerkers en managers werken thuis. Hoe houd je die betrokken bij de organisatie en de organisatiedoelstellingen? PROOF schreef een boek over alignment en de daarin beschreven basisregels gelden nu meer dan ooit. Zo houdt elke afdeling Communicatie en HR ook in deze onzekere tijden medewerkers én managers aligned.

'HR als dokter van de organisatie'

"HR is niet 'lichaamseigen' en maakt geen deel uit van de kern van de organisatie. Alleen als er dingen fout gaan wordt de hulp van HRM'ers ingeroepen, waarbij ze optreden als een soort dokter." Dit zei de Braziliaanse topondernemer Ricardo Semler onlangs tijdens zijn bezoek aan Nederland.

De 4 meest voorkomende fouten van managers – en hoe je ze kan vermijden

De manager die je nooit ziet omdat hij te druk is met zijn eigen werkzaamheden, de manager die alleen gefocust is op zijn eigen succes en carrière; we hebben ze allemaal weleens voorbij zien komen. Managers vervallen vaak in dezelfde fouten. Dat is niet eens zo heel erg gek, als je bedenkt hoe ze in die rol terecht zijn gekomen. Het goede nieuws is dat het mogelijk is om te veranderen. Wij hebben onderzocht welke fouten het meest voorkomen én we hebben een oplossing.

De 5 organisatie-lessen van de Luizenmoeder

Seizoen 2 van de Luizenmoeder is van start. De televisieserie over het reilen en zeilen van de school trok vorig jaar veel bekijks en was onderwerp van gesprek maandag op ’t werk. Terecht, want behalve dat de serie bijzonder vermakelijk is kunnen we ook veel leren van alles wat er gebeurt op de Klimop, en dat zal ook in seizoen 2 ongetwijfeld weer het geval zijn. Daarom hierbij de 5 lessen (en tevens een korte terugblik) omtrent organisatiecultuur van het eerste seizoen van de Luizenmoeder.

Shared Service Center betekent cultuuromslag voor HR

Outsourcing van HRM leek de toekomst, maar het brak nooit echt door. De nieuwe trend: Shared Service Centers (SSC). Maar soepeltjes overstappen naar een SSC HRM blijkt nog niet zo eenvoudig. Het vereist vergaande modernisering van IT-voorzieningen en een ingrijpende cultuuromslag bij alle betrokkenen. In een rondetafelgesprek met Jonne-mei Beetz van Kirkman Company vertellen twee ervaringsdeskundigen over hun ‘lessons learned’.

HR en de lijn: 'Zorg dat je een bromvlieg tussen de oren bent'

Waar zit de voornaamste toegevoegde waarde van HR voor de lijn? En in welke richting ontwikkelt de relatie tussen HR en lijnmanagement zich? U krijgt de antwoorden van ervaringsdeskundigen.