Logo

Zoekresultaten

Er zijn 5 items voor Hulp bij inloggen gevonden.

Zoeken
De zoekmachine zoekt standaard op alle trefwoorden afzonderlijk waarbij documenten met alle trefwoorden het beste scoren en dus bovenaan verschijnen. Bovendien houdt de zoekmachine rekening met het tekstelement waarin het trefwoord verschijnt: een trefwoord in de kop van een artikel of in de introductietekst scoort hoger dan hetzelfde trefwoord in de lopende tekst. Ook de frequentie van het trefwoord in het document en een eventuele publicatiedatum bepalen de relevantie van een document.

Zoekopdracht aanpassen
Verder kunt u ook gebruik maken van AND, OR en quotes om uw zoekopdracht aan te passen, bijvoorbeeld:
- digitaal AND transformatie zoekt alleen naar document waarin beide trefwoorden voorkomen
- digitaal OR transformatie zoekt naar documenten waarin één van beide of beide trefwoorden voorkomen
- "digitale transformatie" zoekt alleen naar documenten waarin beide woorden na elkaar voorkomen

Sorteren
U kunt sorteren op:
- Relevantie: het systeem houdt rekening met publicatiedatum en score (het voorkomen van woorden in het document)
- Datum: het systeem toont documenten met de meest recente publicatiedatum het eerst
- Score: het systeem toont documenten met de hoogste score het eerst en houdt geen rekening met publicatiedatum

People Analytics: geweldig of gevaarlijk?

People analytics kent een stormachtige groei. Veel multinationals zijn er al volop mee bezig. Maar het vakgebied wordt omringd door vraagtekens. Gaan de ontwikkelingen niet te snel? Hoe zorgen we dat we meten wat we willen meten? En hoe zit het met de privacy van onze werknemers?

De voor- en nadelen van big data in het wervingsproces

Is het werven van personeel nog wel mensenwerk? Er zijn systemen die in een honderdste van een seconde een match weten te maken tussen de beschikbare cv’s en de eisen van het bedrijf. En dat tot in de kleinste details. Je krijgt de perfecte kandidaat op een presenteerblaadje aangereikt. Zelfs als het een IT-specialist is die ook nog eens heel goed kan schrijven én een kei is in finance. Big data is the next big thing en zou het allemaal waar moeten maken.

Het HR Analytics werkingsmodel bij Maersk

Op een recent congres over HR analytics in Londen sprak Peter V.W. Hartmann, PhD., Business Intelligence Expert en HR Analytics Manager bij Maersk Drilling, over het algemene kader van HR analytics en over het werkingsmodel in zijn eenheid, aangevuld met zijn persoonlijke advies voor HR professionals over hoe ze best met HR analytics van start gaan. Na afloop hadden we het genoegen Peter te kunnen interviewen over zijn ervaringen. Een samenvatting.

6 kapstokken voor HR analytics

Een recentelijk tot HR Analytics Manager gepromoveerde collega stelde de volgende vraag in Linkedin: “How would you approach setting up an HR analytic department? I have some ideas but I am curious for your opinion and experience.” Ik heb hierop een beknopt antwoord geschreven. Ik had het daar over mijn eigen 6 belangrijkste kapstokken die ik steeds als referentie gebruik als ik ergens begin.

6 kapstokken om met HR analytics te starten

Enkele dagen geleden stelde een zopas tot HR Analytics Manager gepromoveerde collega de volgende vraag in Linkedin: “How would you approach setting up an HR analytic department? I have some ideas but I am curious for your opinion and experience.” Ik heb hierop een beknopt antwoord geschreven in deze Linkedin Groep (dit is de Linkedin Groep die opgericht werd n.a.v. de jaarlijkse HR Analytics Summit in Nederland, zie onderaan voor de URL). Ik had het daar over mijn eigen 6 belangrijkste kapstokken die ik steeds als referentie gebruik bij de start van een nieuw project:

Filter op:

Onderwerp