Logo
  • Nieuws
  • 8 februari 2016
  • Bron: Tempo-Team

Een derde werkgevers vindt HR-wetgeving moeilijk bij te houden

Voor bijna de helft (45 procent) van de ondernemers is het vinden van een geschikte kandidaat een grote uitdaging. Vooral kleinere bedrijven (tussen 50 en 99 werknemers) hebben moeite met het vinden van de juiste werknemers (62 procent). Grootste oorzaak volgens ondernemers is een gebrek aan kennis over werving en selectie en vooral de nieuwe wet,- en regelgeving. Dit blijkt uit een onderzoek onder 500 werkgevers naar de belangrijkste HR-uitdagingen door DVJ Insights in opdracht van Tempo-Team.

Beeld Een derde werkgevers vindt HR-wetgeving moeilijk bij te houden

Ook het binden van personeel (48 procent) wordt door ondernemers genoemd als HR-uitdaging. Bijna een derde geeft aan dat de laatste ontwikkelingen van wet- en regelgeving rondom personeel moeilijk tot zeer moeilijk bij te houden zijn (32 procent). Een vijfde van de werkgevers (22 procent) vindt huidige wet- en regelgeving ronduit onduidelijk.

Wet- en regelgeving

Om antwoord te krijgen op vragen en meer informatie te krijgen, roept meer dan de helft (55 procent) de hulp in van anderen. Informatie over wet- en regelgeving wordt het vaakst geraadpleegd op overheid gerelateerde websites (48 procent). Ook geven de meeste respondenten (54 procent) aan dat ze informatie over alle HR-uitdagingen zoals werven, aannemen, wet- en regelgeving het liefst op een website gebundeld zien.

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.