Logo
  • Nieuws
  • 1 maart 2016
  • Bron: Financieele Dagblad

Thuiswerkende klantenservice wordt beter beoordeeld

Thuiswerkende medewerkers zijn productiever, hebben meer plezier in hun werk en worden beter beoordeeld door hun klanten zo bleek uit een proef van Vodafone. Om die reden heeft het telecombedrijf besloten ook medewerkers van de telefonische klantenservice net als hun collega’s thuis te laten werken zo meldt het FD.

Beeld Thuiswerkende klantenservice wordt beter beoordeeld

Ongeveer 200 medewerkers van Vodafone Maastricht hoeven niet meer elke dag naar kantoor te komen. Zij mogen 40 procent van hun werk thuis verrichten.

Succesvolle proef

Niet alleen waren de 22 medewerkers die aan de proef deelnamen en drie dagen per week vanuit huis werk verrichten allemaal te spreken over deze manier van werken. Ze kregen ook een 9 procent hogere score van klanten dan hun collega’s die op kantoor werkten. Ook duurden de gesprekken vanuit huis gemiddeld 23 seconden korter dan in het callcenter op kantoor. Ook verzuimden de thuiswerkers minder; het verzuim lag 2,5 procent lager. En Vodafone kan door het flexibele werken besparen op werkplekken.

 

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.