Logo
  • Nieuws
  • 13 september 2019

Geslaagde eerste editie Employee Journey Festival

In Buitenplaats Kameryck, vlakbij Utrecht, vond dinsdag 10 september het allereerste Employee Journey Festival plaats. Ruim 250 HR en communicatie-professionals kwamen bijeen voor inspiratie en concrete ideeën.

Beeld Geslaagde eerste editie Employee Journey Festival

Het programma begon met een talkshow onder leiding van dagvoorzitter Diana Matroos.

Renske Paans Global Head of Talent Management van Randstad, Annelies Leveling VP Learning & Development van KLM, Stijn Verstijnen General Manager van Deliveroo Nederland, Steven Uitentuis Managing Director en Co-Founder van Swapfiets, Patrick van Hees de geluksprofessor en Wenda Bolink Senior Strateeg van PROOF gingen het gesprek aan over hun praktijkervaringen met de employee journey.

Gedurende de dag kregen de deelnemers tips & tricks te horen tijdens cases van onder meer KLM, Holland Casino, Univé, Rabobank, Eneco, Lidl, ROC Amsterdam, Philips en Randstad. 
En deden ze inspiratie op tijdens inspiratiesessies en workshops over onder meer de onboardingfase: 'Eerst mappen dan meten', The voice of the employee en drijfveren van medewerkers als leidraad. 

  

Tussen het programma door was er tijd ingeruimd om te netwerken, wat iedereen dan ook volop deed. Mede door Yes We Connect, waarbij deelnemers op basis van hun voorkeuren in groepen waren ingedeeld en hun matches konden opzoeken. 

De dag werd energiek afgesloten door internationaal scheidsrechter Danny Makkelie met een keynote over Persoonlijk Leiderschap & Samenwerking. Hij gaf daarbij een onthullend kijkje achter de schermen van de VAR. Het belang van goede samenwerking werd daar gloedvol geïllustreerd aan de hand van beelden van overtredingen tijdens belangrijke voetbalwedstrijden. Wie denkt het goed te hebben gezien, was het een rode of een gele kaart? Of helemaal geen overtreding? De meningen in de zaal waren verdeeld. Bij nadere inspectie van de beelden bleken velen ernaast te zitten. Vanuit een andere invalshoek was het wel duidelijk te zien. Wat het belang van samenwerking maar weer eens onderstreept.

"Om écht een succes te maken van de employee journey moeten HR en Communicatie nauw samenwerken," aldus Sascha Becker, head of strategy bij PROOF. "Het begint - en eindigt - met leiderschap en interne communicatie, dus dat is de reden dat we op dit festival beide groepen professionals nadrukkelijk bij elkaar hebben gebracht en hen oproepen tot nauwere samenwerking binnen hun organisaties."

Wat meerdere deelnemers dan ook aangaven te gaan doen.

Een greep uit de enthousiaste reacties:

‘Veel inspiratie opgedaan én bevestigd gekregen dat we op de goede weg zijn’

‘Dit festival was een hele goede experience in mijn eigen employee journey’

'Wat een energie en inspiratie. En wat een mooie locatie.'

‘Wat een goed idee, dat matchen op basis van voorkeuren. Geeft echt verbinding’

'Genoeg aanknopingspunten om de arbeidsmarktcommunicatie bij mijn organisatie verder vorm te geven. Een welbestede dag!'

 

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.