Logo
  • Persbericht
  • 4 mei 2017
  • Unit4

Unit4 lanceert chatbot Wanda; de eerste zelfsturende ERP-gebruikerservaring

Unit4 lanceert Wanda: zijn eerste digitale zakelijke assistent. Wanda biedt een compleet nieuwe ERP-gebruikerservaring en is een belangrijke mijlpaal in Unit4’s streven naar het leveren van zelfsturende zakelijke software. Een uniek aspect van Wanda is dat gebruikers kunnen communiceren met hun bedrijfssystemen zoals ze ook met collega’s praten: via de chat. Wanda begrijpt het zelfs als meerdere onderwerpen door elkaar worden behandeld in een gesprek. Voor het eerst profiteren werknemers van de data in hun ERP-systeem zonder in te loggen.

Beeld Unit4 lanceert chatbot Wanda; de eerste zelfsturende ERP-gebruikerservaring

Om te garanderen dat Wanda een natuurlijke gebruikerservaring biedt, kan de digitale assisent van Unit4 ingebed worden in een interface naar keuze: Skype, Slack of Facebook Messenger. Wanda zorgt dan voor een vriendelijke en simpele poort naar data in het Unit4 Business World ERP-systeem en geeft gebruikers suggesties die hen helpen om taken snel te voltooien. Wanda is voor alle klanten beschikbaar als cloud service en vereist geen training van de gebruiker. Het helpt mensen proactief om repetitieve taken te automatiseren, prioriteren en af te ronden in een fractie van de tijd die het voorheen kostte.

De nieuwe digitale assistent is gebouwd op Unit4’s People Platform, de motor achter de ontwikkeling van zelfgestuurde applicaties, mogelijk gemaakt door Microsoft Azure. Daardoor profiteert Wanda van de meest geavanceerde analytics en machine learning technologie die beschikbaar is. Ook gebruikt Unit4 Microsoft’s Language Understanding Intelligent Service (LUIS) waardoor Wanda begrijpt wat een persoon wil door de woorden die hij gebruikt. Deze technologie tilt de productiviteit naar een hoger niveau.

Met Wanda als blauwdruk bouwt Unit4 in de toekomst verder aan vijf nieuwe assistenten:

  • HR-assistent – Simpele voltooiing van zelfsturende HR-gerelateerde taken zoals het aanmaken van afwezigheidsaanvragen en navraag doen naar vakantiesaldi en loonstroken.
  • Inkoop assistent – Voor het vinden van producten en leveranciers, het genereren van vorderingen en beheren van goedkeuringen.
  • Tijd assistent – Genereert automatisch timesheets gebaseerd op verschillende datastromen, gps en locatiebepaling om de tijd bij te houden.
  • Reis assistent – Genereert reisverzoeken en regelt goedkeuringen gebaseerd op reispatronen en voorkeuren en vult declaraties automatisch in dankzij herkenningstechnologie van ontvangstbewijzen.
  • Goedkeuring assistent – Meldt en herinnert managers om taken goed te keuren en markeert belangrijke taken als deadlines dringend zijn.

“Wij leveren de meest hulpvaardige ERP die beschikbaar is, een zelfsturende assisterende en interactieve gebruikerservaring”, zegt Stephan Sieber, CEO van Unit4. “Microsoft’s brede gebruikerservaring draagt daar aan bij, doordat ze de technologie van de consument ook beschikbaar maken voor de zakelijke markt, waardoor complexe technologie toegankelijk wordt voor de gebruiker. Wij gebruiken onze expertise in het vormgeven en implementeren van deze allernieuwste technologie om de productiviteit van mensen te verbeteren zodat ze van extra waarde zijn voor zichzelf en hun organisaties.”

Klantverwachtingen

“Als zakelijke gebruikers veel tijd besteden aan systemen die hen niet helpen bij het behalen van hun doelen, wordt er niet op de juiste manier gebruik gemaakt van hun talent”, zegt Roland Flutet, IT Service Manager bij ACL. “Hoe meer tijd een werknemer spendeert aan het creëren van meerwaarde, hoe succesvoller ons bedrijf is. Wanda kan ons helpen om dat te bereiken door administratieve taken te versimpelen en te versnellen. Ik hoop Wanda snel te verwelkomen bij ACL.”

“Ik ben enthousiast over het opnemen van artificial intelligence in zelfsturende technologie zoals Unit4’s ‘Wanda’ bij Heifer”, zegt Jesus Pizarro, VP Enterprise Accounting & Controller. “Het helpt ons om efficiënter te worden bij al onze projecten, bedoeld om wereldwijd armoede en honger te bestrijden. Ik kan niet wachten om Wanda een belangrijk lid van ons team te zien worden.”

“Wanda heeft de potentie om het verwerken van meerdere accounttaken veel sneller uit te voeren en de gebruikerservaring significant te verbeteren. Wanda geeft op tijd herinneringen en assisteert bij het automatiseren van taken. Dit helpt om bureaucratische rompslomp voor academische collega’s te minimaliseren”, zegt Ian Sibbald, CFO, Cranfield University.

“McKinsey & Company voorspelt dat technologie 45 procent van de activiteiten waarvoor mensen worden betaald kan automatiseren. Wanda laat in de echte wereld zien hoe dit waarschijnlijk realiteit wordt in de komende jaren.”

Producttips