Logo
  • Persbericht
  • 14 januari 2019

Omzet GrassGreener Europe groeit met 100 procent in 2018

Economische groei, digitale transformatie en war on talent stuwen vraag naar diensten GrassGreener Europe

Roosendaal, 10 januari 2019 – Executive search specialist GrassGreener Europe heeft in 2018 een grote omzetgroei van 100 procent behaald. De krapte op de arbeidsmarkt door de economische groei en de goede resultaten van de eigen unieke selectiemethode, zorgen ervoor dat de vraag naar de diensten van het bedrijf sterk toeneemt. Ook in 2019 wordt er een forse omzetgroei verwacht.

Beeld Omzet GrassGreener Europe groeit met 100 procent in 2018

PostNL, Revaho/Netafim, Telstar, Trust Chem Europe, AvePoint, Parnassia Groep en Voergroep Zuid zijn allemaal bedrijven die afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van de executive search diensten van GrassGreener Europe. De bedrijven zitten verlegen om nieuw managementtalent – vast of interim – om de economische groei van de laatste jaren in goede banen te leiden. Daarnaast hebben veel bedrijven te maken met grote veranderingen als gevolg van de snelle digitalisering. Nieuw managementtalent is nodig om de digitale transformatie aan te wakkeren en bedrijfsprocessen om te vormen. Bovendien speelt de war on talent steeds meer op. Medio 2018 bleek al uit onderzoek van ManPowerGroup dat managementfuncties onder de drie moeilijkst te vervullen functies voor Nederlandse werkgevers vallen. En dat zal in 2019 niet minder zijn.

GrassGreener Europe heeft afgelopen jaar goed van deze gunstige omstandigheden weten te profiteren. Het bedrijf ontwikkelde een eigen selectiemethode, de BarHeim-Methode, die erop gericht is personeel niet alleen te plaatsen maar ook voor de lange termijn vast te houden. Naast de werkervaring en de eerste indruk wegen ook de bedrijfscultuur, de persoonlijkheid en wederzijdse verwachtingen zwaar mee in het selectieproces. De erkenning van HR-managers dat dit soort ‘zachte’ criteria een belangrijke rol spelen heeft er onder andere voor gezorgd dat ze GrassGreener Europe in 2018 goed wisten te vinden. 

“We hebben een erg gunstig jaar achter de rug. We hebben niet alleen veel nieuwe klanten op mogen tekenen voor zowel vaste als interim managementrollen, maar hebben ook grote organisatorische stappen gezet. Onze manier van werken staat op schrift en onze marketingafdeling is verder geprofessionaliseerd door de samenwerking met externe partijen. Komend jaar verwachten we verdere omzetgroei in zowel de bemiddeling van vaste als interimmanagers. Daarnaast hopen we onze franchiseformule te gaan uitrollen”, aldus een tevreden Eli Barenholz, CEO en oprichter van GrassGreener Europe.  

Over GrassGreener Europe 

Het in Roosendaal gevestigde GrassGreener Europe (GGE) zoekt, en vindt, managers en executives wereldwijd en in diverse sectoren. GGE maakt gebruik van een disruptieve recruitmentstrategie. Deze bestaat uit een innovatieve combinatie van recruitment methodologie en technologie, samen de BarHeim-Mmethode geheten. Deze methode wordt ingezet voor zowel vaste als interim managers. GrassGreener Europe is opgericht in 1998 door Eli Barenholz en Henriette Oppenheim. Tot 2014 werkten zij onder de naam Probus HCM en sindsdien voert het bedrijf de naam GrassGreener Europe. Bedrijven waar GrassGreener Europe de afgelopen jaren voor heeft gewerkt zijn onder meer: PostNL, KPN, Netafim, Voergroep Zuid, ICTZ, Tibco, Celanese, Telstar, Erasmus Ziekenhuis Rotterdam. Voor meer informatie, zie http://www.grassgreenereurope.com.

Producttips