• 5 december 2016
  • Bron: Pers

FiscFree® winnaar van de zilveren FD Gazellen Award 2016

Heerenveen – FiscFree® uit Heerenveen is op één na het snelst groeiende bedrijf van Noord- Nederland (Friesland, Groningen en Drenthe) geworden met een groei van 1078% in de afgelopen 3 jaar. Het Financieele Dagblad reikt jaarlijks de FD Gazellen Award uit aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland, die meer dan 20% per jaar groeien.

Ommezwaai na wijziging fiscale regelgeving

De voorloper van FiscFree® is Nationale Fiets Projecten (NFP) uit Heerenveen. De basis onder dit bedrijf werd eind 2014 volledig weggeslagen toen de fiets-van-de-zaak-regeling, waar NFP van afhankelijk was, werd afgeschaft.
Directeur Bob Dijksma zag de afschaffing van deze fiscale fietsregeling echter op tijd aankomen en anticipeerde hierop door de oprichting van FiscFree® in 2013. Met de afschaffing van de fiets-van-de-zaak-regeling werd namelijk een nieuwe fiscale regeling geïntroduceerd; de werkkostenregeling (WKR). Na de komst van de WKR is het bedrijf een geheel nieuwe koers gaan varen en is er vanaf scratch een hele  nieuwe dienst ontwikkeld voor werkgevers die hun personeel  leuke en interessante extra’s, naast het salaris, willen aanbieden. Hierbij kan gedacht worden aan een fietsplan of fitnessregeling, maar ook aan een laptop of smartphone via de zaak of bijvoorbeeld een weekendje weg of een leuke opleiding.
“Eigenlijk begonnen we weer helemaal opnieuw met het bedrijf, dat overigens nog steeds al haar medewerkers in dienst heeft. Deze prijs is voor ons allemaal een forse opsteker en bewijst dat we op de goede weg zijn”, aldus een trotse directeur Bob Dijksma. “Maar we zijn er nog niet. We willen nog wel een paar jaar door blijven groeien. Iedere dag zijn we met z’n allen keihard bezig om onze dienstverlening nog beter af te stemmen op de wensen van onze klanten.”