Verandermanagement

De inhoud van dit topic
wordt verzorgd door
de redactie van HR Strategie

Actueel

  • Nieuws

    Uw werkplek als inspiratiebron?

    De begrippen creatie en creativiteit zijn gekaapt door ontwerpers van moderne hippe transparante kantoren, liefst met glijbanen. Helaas is die strategisch geplaatste glijbaan dan geen bron van creativiteit, slechts een product ervan. Creativiteit als primaire business driver en de (kantoor)ruimte als katalysator als basis voor je werkplekstrategie ligt volgens vastgoeddienstverlener JLL wat subtieler.

    28 juli 2015
  • Nieuws

    Veranderkracht ontbreekt bij Nederlandse werknemers

    Ondanks de optimistische verhalen over ‘kantelend Nederland’ zegt een ruime meerderheid van 81% van de Nederlandse werknemers dat het hen aan veranderkracht ontbreekt. Slechts een kleine minderheid van 19% geeft aan wél in staat te zijn om snel, soepel en succesvol te veranderen. Dit blijkt uit de resultaten van ‘EnergyFinder 2015’ een door onderzoeksbureau Integron uitgevoerd representatief onderzoek onder Nederlandse werknemers.

    8 juli 2015
  • Nieuws

    Wie verdient de Winning Workplace Award?

    De zes halvefinalisten van de Winning Workplace Award zijn bekend! Deze halvefinalisten zijn geselecteerd door de vakkundige jury. De drie finalisten worden bepaald door de online stemronde. Wie verdient de Winning Workplace Award? Breng uw stem uit.

    29 juli 2015
  • Nieuws

    Robots aan de receptie

    Pratende robots als receptiemedewerkers die je helpen met in- en uitchecken, fictie of werkelijkheid? In het Henn-na Hotel in het Japanse Nagasaki is het inmiddels bewaarheid geworden. Sterker nog: het hotel wordt grotendeels gerund door robots!

    31 juli 2015
    Door: 
    Peter van den Hout
  • Nieuws

    Zo snel gaat dat... 5 jaar iPad in Nederland

    Op 23 juli 2010 werd de eerste iPad in Nederland verkocht. Nu, vijf jaar later, beschikt maar liefst tweederde van alle huishoudens over een tablet, waarvan in 40 procent van de gevallen een Apple iPad. Dacht u destijds dat het slechts een kortstondige hype zou zijn? 

    28 juli 2015
    Door: 
    Peter van den Hout
  • Nieuws

    Werkdag in 2030: niet meer herkenbaar

    Twee derde van de Nederlandse werknemers verwacht dat de werkdag er in 2030 totaal anders uitziet. De meerderheid verwacht niet dat het werk makkelijker wordt of dat zijn of haar baan in 2030 verdwijnt. Men verwacht met name te werken op projectbasis en niet op basis van een vast contract. 90 Procent denkt dat door de snelle en complexe ontwikkelingen bijscholing noodzakelijk is om succesvol te blijven. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Hays.

    21 mei 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac
  • video

    Video: Is uw organisatie wel wendbaar genoeg?

    Organisaties en hun medewerkers moeten in toenemende mate wendbaar zijn, omdat hun business tegenwoordig van alle kanten wordt bedreigd. Wat zijn bijvoorbeeld de gevolgen van robotisering, gamification en de sharing economy voor uw baan? Creatief strateeg en dagvoorzitter van Tomorrow@work 2015, Jim Stolze, legt uit wat er op u afkomt.

    9 juni 2015
  • Nieuws

    Zo snel gaat dat... Smartphones en tablets

    Wist u dat in 2011 niet eens de helft van de internetgebruikers de mobiele telefoon gebruikte om online te surfen? En dat in 2012 de tablet door nog maar 19 procent van de mobiele internetters onderweg werd gebruikt om te internetten? Zo snel kan het dus gaan en daar zal het niet bij blijven.

    9 juni 2015
  • Achtergrond

    Verandermanagement: ‘Beweging is niet alleen een HR-thema’

    In een steeds sneller veranderende economie is het nodig dat een organisatie beweegt. Maar veel organisaties worstelen met beweging. Vaak is er een medewerkersbestand met een hoge leeftijd en lange dienstverbanden en is er weinig functiemobiliteit. De organisaties veranderen de inrichting en de processen, maar vinden het moeilijk om medewerkers in beweging te krijgen en een ander gedrag en een andere cultuur te bewerkstelligen. Conclusion organiseerde een rondetafelgesprek om in de praktijk te inventariseren wat er is en wat wel en niet werkt.
  • Achtergrond

    'Geef mensen de ruimte en stimuleer ze om dingen uit te proberen'

    Robert-Jan van Berckel is Senior HR business partner bij Google. Hij gaat in op de vraag wat de voornaamste eigenschappen voor bedrijf én medewerkers zijn in de organisatie van de toekomst. In hoeverre is Google een blauwdruk voor die organisatie van de toekomst? “De openheid en de transparantie en de samenwerkingsbereidheid die we bij Google intern hebben is uniek.”

Partners