Logo
  • Nieuws
  • 1 mei 2015

36 Procent Nederlandse organisaties heeft een BYOD-beleid

Nederlandse organisaties zien creativiteit als de belangrijkste factor voor zakelijk succes. Om de creativiteit te waarborgen maken sommige organisaties gebruik van het Bring Your Own Device-beleid (BYOD). Zo blijkt uit het onderzoek uitgevoerd door de Economist Intelligence Unit, gesponsord door Ricoh.

Beeld 36 Procent Nederlandse organisaties heeft een BYOD-beleid

Voordat medewerkers creatief kunnen zijn op de werkplek moet er wel worden voldaan aan bepaalde randvoorwaarden. Wanneer routinetaken worden overgenomen ontstaat er meer tijd om creatieve en sociale vaardigheden in te zetten en verder te ontwikkelen. En juist deze vaardigheden onderscheiden organisaties van hun concurrenten.

Bring Your Own Device

Naast automatisering, geeft het BYOD-beleid de mogelijkheid om flexibel te kunnen werken en zo de creativiteit te stimuleren. Werknemers zijn niet meer gebonden aan hun werkplek of bepaalde werktijden voor het uitvoeren van hun taken. Door mobiele devices kunnen ze werken waar en wanneer zij willen.
36 Procent van de Nederlandse organisaties heeft een BYOD-beleid en 12 procent van de ondervraagde organisaties heeft plannen om een dergelijk beleid in te voeren, zodat werknemers altijd en overal kunnen werken. In 42 procent van de gevallen kiest de organisatie het soort en type device en bij 51 procent van de organisaties mag de medewerker zelf kiezen met welk device hij werkt.

 

Producttips

Volg HR Praktijk

Word gratis lid en ontvang op dinsdag en donderdag het laatste HR-nieuws in uw mailbox! Én als lid krijgt u ook toegang tot exclusieve online artikelen.